Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Healix
Christansgade 52, st, tv.
9000 Aalborg
Telefon: +45 30 63 17 72
Email: Kontakt@healix.dk
Priser
Hos Healix er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Betaling
Healix modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal og ApplePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Levering
Healix tilstræber at afsende din ordre inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark og har gratis fragt. Dine varer sendes med Post Nord, GLS eller DAO. Vi leverer ikke til udlandet, Færøerne og Grønland.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice. Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
45 dages fuld tilfredshedsgaranti
Skulle du mod al forventning ikke være tilfreds med produktet tilbyder vi 45 dages fuld tilfredsgaranti. Vi returnerer såfremt det fulde beløb retur.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Healix vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Kontakt os på kontakt@healix.dk og du vil blive guidet vedrørende din reklamation. For at sikre en smidig og effektiv proces bedes du give os følgende oplysninger i din henvendelse:
-
Ordrenummer: Angiv venligst dit ordrenummer, så vi kan identificere dit køb og fremskynde behandlingen af din reklamation.
-
Beskrivelse af Manglen/Fejlen: Uddyb venligst detaljeret, hvilken mangel eller fejl du har opdaget i produktet eller ydelsen. Jo mere præcise oplysninger du giver, desto hurtigere og mere nøjagtigt kan vi imødekomme din reklamation.
-
Billeder: Vedhæft gerne billeder, der viser tydeligt de påpegede mangler eller fejl. Dette vil bistå os i at vurdere situationen og fremskynde løsningsprocessen.
Returret
Vi ønsker at sikre, at din shoppingoplevelse er problemfri og tilfredsstillende. Derfor tilbyder vi en returret på 30 dage fra datoen for modtagelse af dine varer. Du har mulighed for at returnere produkter inden for denne periode, forudsat at de er i ubrugt stand og i deres originale emballage, inklusiv alt tilbehør og brugsanvisninger. Omkostningerne for returneringen vil være 46 kr. som vil blive fratrukket din samlede refusion.
For at gøre brug af returretten bedes du kontakte vores kundeservice inden for de nævnte 30 dage. Du vil her blive guidet gennem returprocessen. Det er vigtigt at bemærke, at eventuelle omkostninger ved returnering normalt pålægges kunden, medmindre der er tale om defekte varer eller en fejl fra vores side.
Ønsker du at gøre brug af returretten kan du skrive til os på kontakt@healix.dk og vores kundeservice vil vurdere din henvendelse og guide dig gennem processen.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Fortrydelsesret
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig tilbage udover selve leveringsomkostningerne som du selv hæfter for. Meddelse om fortrydelse af dit køb skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har modtaget varen. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Healix. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: Kontakt@healix.dk